lørdag den 2. marts 2013

Lav selv tapas

Copyright (c) 123RF Stock Photos
Lav selv tapas


Tapas er virkelig lækkert, og dejlig indbydende. Udover det er tapas ikke tungt, så det kan bruges til mange ting eller som tilbehør.
Tapas kan ofte blive rigtig dyr, da det består af mange specielle produkter. Jeg laver altid lidt forskelligt, både fisk, oliver og brød – det er ikke alle der er vilde med det hele, så det er rart der er lidt til alle.


Jeg vil løbende komme forskellige tapas opskrifter på bloggen, så endelig tjek det ud. Her er opskriften på et lækkert brød, som passer til tapas, da det i sig selv smager af noget. Denne opskrift er også fedtfattig, men det kan ikke smages.


Kryddersnegle


Der skal bruges:
½ liter lunkent vand


25 g gær
200 g grahamsmel


1 tsk salt
1 tsk sukker


1 spsk. Olie
500 g hvedemel


1 glas pizzasauce


Vejledning:
Rør gæren ud i vandet. Tilsæt derefter resten pånær pizzasaucen. Ælt det rigtig godt – gerne 5 min. Lad det hæve i 45 min. For nemhedens skyld så del dejen i to portioner og rul dejen ud. Kom pizzasaucen på dejen og rul den sammen. Skær sneglene i ca 1-1½ cm tykkelse og kom dem på en bageplade.


Lad dem efterhæve 15 min.
Kom pladerne i en varm ovn (200 grader) i 20-25 min.


Ideer:
Hvis der er børn med og der ikke er så meget andet ellers til dem. Så kom noget skinke i strimler og ost på, så på den måde kan børnene få pizzasnegle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...