onsdag den 20. marts 2013

Opskrift med kyllingfilet

Opskrift med kyllingfilet
Kyllingebryst og kyllingfilet er utrolig sund og nem at tilberede. Desværre kan begge dele hurtig blive tør og lidt kedelig. Jeg har fundet ud af, at for at få kyllingen mest saftig laver jeg den i ovnen i en stegeso. Hvis det er kyllingebryster kommer jeg dem i en stegeso og ca. 20 min i ovnen – smager fantastisk.
Når jeg vil gøre lidt ekstra ud af min kylling, hvor det ikke bare skal være et nemt og sundt måltid laver jeg denne opskrift. Kyllingen får SÅ meget smag fra grøntsagerne, det smager virkelig fantastisk.

Der skal bruges:

450 g kyllingfileter

1 stk porre

5 stk champingon

Salt

Peber

Vejledning:
Kom kyllingfiletterne i en stegeso. Skær porrerne i skiver og drys det hen over kyllingfiletterne. Rens champingon og skær hver champingon i seks dele og drys hen over. Slut af med lidt salt og peber.
Kom låget på og sæt stegesoen ind i en forvarmet ovn (200 grader) i ca. 20 min.

Ideer:
Grøntsagerne kan skiftes ud med hvad der er i køleskabet, bare en af tingene har meget kraftig smag som porrer og forårsløg.

Af tilbehør synes jeg hasselbagtekartofler passer godt og en sauce.

Billed: Copyright (c) 123RF Stock Photos

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...