onsdag den 13. februar 2013

Let tunmousse

Let tunmousse

En sikker forret, som alle er helt vilde med – så kan det ikke blive bedre. Jeg bruger en Jelloring fra Tupperware, men den passer også fint til en springform.

Du skal bruge:
Til 12 personer

4 ds tun, jeg bruger tun i vand

2 løg

Saft fra 2 citroner

½ l creme fraiche, 9 el 6% er helt fint

8 blade husblas
1 dl fløde
1 tsk salt
½ tsk hvid peber
Fremgangsmåde

Læg husblassen i blød i koldt vand i mindst 5 min. Pisk fløden helt stiv. Tun, løg, creme fraiche, salt og peber kommes i en skål og moses med stavblenderen (har du ikke en stavblender, så brug bare håndmixeren).
Saften fra 2 citroner kommes i en gryde og husblassen kommes i – det varmes op til husblassen er smeltet.
Bland tunen, fløden og husblassen og hæld det over i den valgte form. For det bedste resultat, så skal den stå i mindst 4 timer.
Dressing til laves af creme fraiche, salt, peber, ketchup og citronsaft. Lad dressingen stå i køleskabet og husk at smag til inden det serveres.
Det er lækkert med flutes til, og når jeg laver det som en rand, så fylder jeg midten op med rejer – det ser rigtig lækkert ud. Endvidere kan der pyntes med tomater, citroner, agurker mv. hvilket får den til at fremstå rigtig flot og indbydende.

Så har du en lækker let tunmousse, der vil begejstre dine gæster, familie eller hvem du har til middag. Rigtig god fornøjelse, og god appetit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...